mandag den 28. april 2014

"Ferien" er slut og vi kører videre

Vi forlod Las Vegas i fredags efter 5 gode dage på luxus hotel med pool og det hele. Vegas-turen var en slags ferie på ferien, hvor vi bare osede og tog tingene helt stille og roligt.
– Lige sådan et obligatorisk udsigtsbillede af byen om aftenen…
Vi er stødt på sådanne oxygen-barer flere steder efterhånden. Et lidt mystisk koncept hvor smarte unge mennesker betaler penge for at sidde med sådan en slange oppe i næsen foran en maskine med farverigt væske i. Der sidder de så og føler efter sigende velvære. Det virker bare dumt. De her stande er fx i shoppingcentrene, placeret midt ude på torvet, hvor de så sidder, i noget der ligner en bar, med de her slanger oppe i næsen, fjollet…
Efter Vegas kørte vi et godt stykke ud i ørkenen hvor vi var på jagt efter et hostel vi havde reserveret plads på. Vi kørte i laaang tid ude på en lang øde vej og skulle så finde nr 2001. Vi kørte ikke forbi et eneste hus den første halve time, så at finde nr 2001 virkede som lidt af et projekt – men efter godt en halvanden time dukkede det op, som hus nr 5 af en eller anden grund? – de har vist selv fået lov til at vælge deres husnumre her :)
Hostellet var en slags trailerpark, som sagt midt ude i ingenting. Det stooormede da vi kom, der har også været nogle vældige tornadoer de sidste dage herovre, heldigvis ikke der hvor vi har været, men man har kunnet mærke det på vinden.
Der var en kat og en hund, og det første de gjorde da vi åbnede døren til bilen…
– var at indlogere sig…
– Der var lækkert deroppe i forruden…
Så var der sådan et vældigt fællesområde, hvor vi fik snakket lidt med nogle forskellige mennesker – bl.a. en journalist og en sten-entusiast.
Næste dag var vejret noget helt andet! Det var lækkert og perfekt vejr til Nationalpark!
Der blev tjekket ud og så gik turen ellers til Death Valley…
Death Valley er et nasty place om sommeren. Der kan blive op til 60-70 grader og der er så varmt at bildækkene nærmest kan smelte! – Men heldigvis er det forår nu, så der var kun omkring de 25 grader mens vi var der.
– Og flot var det så absolut!

Death Valley er også kendt for disse mystiske sten som har flyttet sig af sig selv og trukket spor efter sig, og der er mange teorier om hvordan det har kunnet lade sig gøre. Vi gad selvfølgelig godt have været henne og se disse sten, men det krævede en 4-hjulstrækker og det kan man ikke rigtig kalde vores ford focus…
men vi kørte rundt der hvor vi kunne og det var vildt flot!
Devils golf course, som består at salt
hvor man rigtig kan skjule sig
artists palette, som er de her flotte bjerge i farver
amerikas laveste punkt – 85,5 meter under vandoverfladen
det er også lidt saltet

Der var også sandbanker, som på en måde virkede helt forkerte sammen med bjergene…
Peter savner sit snowboard…
I går brugte vi dagen på tøjvask og planlægning af resten af turen. Peters lasso kom i brug som tørresnor, det var genialt lige indtil vi fik skæld ud og blev bedt om at pille den ned og tage møblerne ind i værelset igen… Vi har en måned tilbage og er i Californien. Vi gav woofingen en sidste chance og skrev igår til en farmer som både havde gang i noget med frugter og nogle spændende byggeprojekter, hvilket lød jo perfekt. Vi håååber, men tror desværre vi er for sent ude.
Her til eftermiddag er vi kommet til denne lille charmerende by, hvor vi bor på det her fine royal corriage inn til næsten ingen penge
De eneste butikker der er i byen er antikforretninger og Peter er jo ellevild, han har både købt håndtag og sådan en papirholder-tingest i rustent metal
Det er her vi bor, det er simpelthen så fint
der er en helt speciel stemning…
og lækker veranda…
Men som det er er med den her slags hyggelige steder fyldt med charme og historie, så er der altså også et eller andet lidt creepy ved det. Det er nede for enden af den her gang vi bor…
og det her billede hænger ude foran vores værelse… – Godnat