onsdag den 5. marts 2014

Rejsedagen

Det er tiiidlig morgen i Miami og vi er lige vågnet efter en go nat i vores kæmpemæssige king size hotelseng. Solen skinner, det dufter af sommer og det hele tegner rigtigrigtigRIGTIG godt!

Rejsen gik super fint! Den var lang – 24 timer – så det var lidt svært, som et af de allersidste steps på turen, at forklare sig troværdigt til ham den mistænksomme betjent, der skulle afgøre, hvorvidt det var en fare for landet, at lukke mig ind. – Hvad skulle man i USA, hvad laver man til dagligt, hvad laver Peter, hvordan har vi råd til at rejse i 3 måneder. Jeg kom til at rode mig ud i lange forklaringer om arbejdsløshed og arv og hvad Peters uddannelse gik ud på – og han var lidt fej og spillede på min usikkerhed og ville hele tiden have mig til at uddybe de ting, jeg ikke kunne forklare og finde ord for… – Hvad hedder pædagog på engelsk egentlig? Og hvorfor er det overhovedet nødvendigt at fortælle ham hvad min kæreste lige er blevet uddannet til i forhold til at lukke mig ind i landet?? Men ikke desto mindre blev vi lukket ind. Heldigt! – For nu er vi her! Klar til eventyr!

At det er tidelig morgen, da vi kommer ind i afgangshallen i Kastrup, kan man her se på Peters øjne :) 

Boarding passet til den 24-timer lange rejse…


Årets skitur blev afholdt i Taxfreeshoppen. Pigen ved siden af i termo silkevesten var tydeligvis ikke  imponeret…

Og så er vi på vej!

I flyet fristede de med fantastiske tilbud… Men vi bed ikke på. Til gengæld fik jeg på en eller anden måde, i forsøg på at gemme en lille salat til senere, smurt hvidløgsdressing ud i hele min taske, hvilket nu gør at både pung, pas og solbriller lugter af hvidløg…

I Toronto var der problemer med det iskolde vejr, så de var nød til at varmeblæse propellerne og putte frostvæske på vingerne. Så her blev vi en time forsinkede…


ENDELIG er vi fremme! Klokken er 4 dansk tid og ca 22 i miami-tid. Der er 24 grader og god stemning alle vegne. Sengen er mere bred end den er lang! – Her sov vi godt. Og nu er vi klar til at springe i sandalerne og komme ud og se på byen… :D

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

deeeeeeejligt :) Ville ønske det var mig i jeres sandaler!
PS. det hedder sjovt nok "a pedagog"

Thomas sagde ...

Hvad tog de for håndstøvsugeren? Kunne have været praktisk...
Så spilder man lige salat i taske, suck suck, så er den salat væk.
Så spilder man lige nøddemix i bilbund, suck suck, så er de nødder klaret.

Marlene sagde ...

Hahh.. Jah det er selvfølgelig meget sandt :)

Marlene sagde ...

Hej chris! Ja det sagde peter også bagefter :) - mærkeligt ord..